Je bent het waard, dus jouw factuur ook!

dinsdag 25 jun 2019

Na een tijd twijfelen bel je dan tóch eindelijk die ene debiteur op. De factuur is immers nog steeds niet betaald. Terwijl de telefoon overgaat spoken er verschillende doemscenario’s door je hoofd heen. ‘Wat als de debiteur niet tevreden is met mijn werk? Misschien vinden ze de prijs wel te hoog… Wat als ze in het vervolg naar de concurrent gaan…?’

Voor veel ondernemers helaas een herkenbaar verhaal, terwijl dat ongemakkelijke gevoel natuurlijk nergens op slaat. Sterker nog: het is nog altijd de debiteur die in gebreke is gebleven met tijdig betalen en niet jij. Bovendien sta jij toch voor jouw werk? En als jij staat voor je werk, dan sta je ook voor jouw factuur. Laat daarom je angst varen en bel gewoon die debiteur op. Grote kans dat de debiteur het in de drukte vergeten is en de betaling alsnog snel in orde maakt. Zo, viel dat even mee.

En is de debiteur toch ontevreden? Laat je hierdoor niet van de wijs brengen. Probeer het zelfs te zien als een cadeautje. Nu jouw klant de moeite neemt om de klacht met jou te delen, krijg jij de kans om de klacht op te lossen en hier in vervolg rekening mee te houden. Daar kun jij in de toekomst toch weer mooi je voordeel mee doen. Zonder het belletje was je het waarschijnlijk nooit te weten gekomen.

Tips voor debiteurenbeheer of advies nodig over een specifieke debiteur? Wij helpen jou graag! Neem dan gerust contact met ons op via 038 333 75 74.

Logo felix.
Goudplevier 123
8271 GB IJsselmuiden
Duurzaamheid
felix. en duurzaamheid
Lees het hier
Daar word jij wijzer van
Gratis tips afgestemd op jouw branche
Laat je e-mailadres achter en we houden je op de hoogte van nieuwe regelgeving en andere nieuwswaardigheden.
felix. © 2024 Alle rechten voorbehouden.
Disclaimer | Privacy | Algemene voorwaarden