​Cijfers als financieel cabaret? Zo creëer je meer rendement voor jouw bedrijf! »

Team felix. wint Six Star Service Award!

De afgelopen 6 weken hebben wij met drie felix. teams deelgenomen aan de “Six Star Service Game” ★​★​★​★​★​★. De Six Star Service methode is ontwikkeld door Sydney Brouwer, expert op het gebied van klantservice en klantbeleving. De methode is erop gericht positieve herinneringen te creëren bij klanten waar ze over kunnen vertellen én voor terugkomen. Drie felix. teams hebben fanatiek gestreden om de prestigieuze Six Star Service award. En vandaag was de ontknoping: felix. team “de 4B’s” zijn uitgeroepen tot dé winnaar van de game! Gefeliciteerd collega’s Brink, Bosman, Bakker en v.d. Belt! Benieuwd geworden wat Six Star Service is? Lees gauw verder.

De Six Star Service methode

Elke organisatie wil een leger enthousiaste klanten. Want enthousiaste klanten komen graag bij je terug, zijn leuker om mee te werken én vertellen hun enthousiasme door aan anderen. Daarom ontwikkelde Sydney Brouwer, expert op het gebied van klantservice en klantbeleving, de Six Star Service methode.

Six Star Service is service die zó goed is, dat het een extra ster ★ verdient. Door Six Star Service aan klanten te verlenen, creëer je een positieve herinnering bij klanten waar ze over (blijven) vertellen én voor terugkomen. In de Six Star Service methode wordt daarbij grote nadruk gelegd op de rol van de individuele medewerker in de klantbeleving. Want uiteindelijk is het altijd de mens die het verschil maakt. De methode leert medewerkers om kansen te spotten om een éxtra stap te zetten voor een klant.

Six Star Service Game

De afgelopen 6 weken hebben we namens felix. deelgenomen aan de Six Star Service Game. Team felix. was weer onderverdeeld in 3 afzonderlijke teams: “felix. verrast”, “fantastic four” en “de 4B’s”. De drie felix. teams, én een team van een andere organisatie, hebben de afgelopen weken fanatiek tegen elkaar gestreden om de prestigieuze Six Star Service Award.

De Six Star Service Game is een innovatieve trainingsgame waarin gamification technologie wordt gecombineerd met het Six Star Service gedachtegoed. Via gamification wordt als het ware op de werkvloer een spellaag aangebracht over de werkzaamheden. Medewerkers worden op een speelse manier tijdens hun dagelijkse werkzaamheden getraind en uitgedaagd. De spelelementen en het beloningsmechanisme zorgen er voor dat deelnemers nieuwe kennis en vaardigheden leren. Het stimuleert deelnemers verder te willen spelen (en leren) om zo progressie te maken in het spel.

Het thema van de Six Star Service Game was “Globetrotters”. Daardoor hebben we de afgelopen weken samen zes verschillende wereldcontinenten bezocht. In elk continent stonden verschillende opdrachten klaar, waarmee je kilometers en paspoortstempels kon behalen.


Zo hebben we wekelijks quizzen gespeeld, minimaal één (klant)fan per dag gemaakt én nagedacht over vragen als “Eén dag de baas, wat zou jij doen als jij het voor het zeggen had? ”. Ook had elke collega een “geheime missie”: Six Star Service geven aan een andere collega. Het heeft voor leuke verrassingen gezorgd binnen ons team.

De 4B’s winnen Six Star Service Game!

Het team dat na 6 weken de meeste kilometers en paspoortstempels had behaald, zou worden uitgeroepen tot dé winnaar van de Six Star Service Game. En vandaag was de ontknoping: felix. team “de 4B’s” bleek onverslaanbaar en mocht dan ook trots de prestigieuze Six Star Service Award in ontvangst nemen.

Van harte gefeliciteerd Bertine (Brink), Jan-Gert (Bosman), Lilian (Bakker) en Ilse (van den Belt). Met een grote voorsprong op de rest zijn de 4B’s een zeer terechte winnaar! ★★


Meer weten over Six Star Service?

Meer lezen over de Six Star Service en gamification methode? Check dan de website van Sydney Brouwer: https://sixstarservice.nl/ of vraag ons gerust naar onze ervaringen!

Meer blogs

Collega Esmé: assistent-accountant én paardenliefhebster
Blogs

Collega Esmé: assistent-accountant én paardenliefhebster

Esmé is assistent-accountant én een echte paardenliefhebster. Vanuit haar persoonlijke interesse in de paardensport ondersteunt zij onze hippische klanten bij hun boekhouding. Lees verder!

Lees meer »
Collega Sienke: een echte ondersteunende duizendpoot
Blogs

Collega Sienke: een echte ondersteunende duizendpoot

Onze collega Sienke is alweer ruim 7 jaar werkzaam bij felix. en een echte duizendpoot. Benieuwd wie Sienke is en hoe zij werken bij felix. ervaart? Lees dan verder!

Lees meer »
HR-stagiaire Armanda ontwikkelt uniek scholingsbeleid voor felix.
Blogs

HR-stagiaire Armanda ontwikkelt uniek scholingsbeleid voor felix.

Onze HR-stagiaire Armanda is bezig met de laatste loodjes van haar HBO Bachelor Human Resource Management op Hogeschool Windesheim. Vandaag was het tijd voor haar eindpresentatie!

Lees meer »
Werken bij.felix
Gratis tips en advies

Laat je e-mailadres achter en we houden je op de hoogte van de nieuwste regels en wetten, de actueelste tips en de laatste adviezen.

We gaan veilig en zorgvuldig met uw gegevens om. Meer hierover in onze privacyverklaring ».

Goudplevier 123 8271 gb IJsselmuiden +31 (0)38 333 75 74 info@felix.nl
felix tandwiel linkedin instagram facebook