Corona-helpdesk

Door de overheid zijn maatregelen aangekondigd om de verspreiding van het corona-virus een halt toe te roepen. Hierdoor wordt jouw bedrijf gedwongen anders te werken. Daarbij helpen wij je graag.

Corona Helpdesk: één team voor al jouw vragen

Lege agenda’s, afgezegde trainingen en geannuleerde orders, personele onderbezetting of juist te weinig werk voor jouw huidige personeelsbestand. De maatregelen voor het bestrijden van de verspreiding van het corona-virus raakt direct én indirect heel veel ondernemers. Dit roept mogelijk ook vragen op bij jou als ondernemer. “Wat kan en moet ik doen? Ik lees over regelingen vanuit de overheid: hoe maak ik daar gebruik van?” Om jou daarin te ondersteunen hebben wij een Corona Helpdesk in het leven geroepen. Graag stellen wij de adviseurs aan jou voor, zodat jij weet wie jij kunt benaderen met jouw specifieke vraag.

  • Jenou Prins: regelen van tegemoetkoming in de loonkosten en voor overige vragen over HRM / personeel, denk aan instructie personeel en maatregelen op de werkvloer m.b.t. personeel.
  • Lilian Bakker: rechten en verplichtingen werkgever / werknemer, contractuele verplichtingen aan klanten / leveranciers en debiteurenbeheer.
  • Jan Rolleman: voor vragen over fiscale maatregelen en voorzieningen, zoals uitstel betaling belasting en overige belastingvraagstukken.
  • Jos Felix: regeling bmkb (borgstelling MKB-kredieten) en algemene vragen m.b.t. de bedrijfsvoering.

Dit team heeft al verschillende aanvragen voor deeltijd-WW (inmiddels vervangen door het Noodfonds overbrugging werkgelegenheid) en verzoek uitstel belasting voor een aantal klanten behandeld. Ook in jouw situatie kunnen zij beoordelen wat de mogelijkheden zijn en wat voor jou het meest passend is. Schroom dus niet contact op te nemen! We denken graag met je mee.

Onze dienstverlening aan jou...

verandert voor zover mogelijk niet. Toch ontkomen ook wij er niet aan onze organisatie iets anders in te richten.

Zo werken wij zo veel mogelijk thuis en hopen daarmee potentiële verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Onze bereikbaarheid blijft wel hetzelfde. Je kunt ons telefonisch gewoon bereiken via 038 – 333 75 74. Daarnaast kun je ons natuurlijk een e-mail sturen.

Onze besprekingen doen wij online. Heb jij de komende periode een afspraak staan met (één van onze) adviseurs? Dan ontvang je binnenkort een uitnodiging met duidelijke instructies zodat de bespreking gewoon door kan gaan. We doen dit nu al een paar weken en de uitkomst? Onze klanten missen enkel het lekkere kopje koffie. Dit houd jij daarom van ons tegoed voor later.

Blijf op de hoogte

CORONA –  Bijzonder uitstel van betaling aangevraagd? Terugbetalen nog niet nodig
Corona-helpdesk

CORONA – Bijzonder uitstel van betaling aangevraagd? Terugbetalen nog niet nodig

Heb je uitstel van betaling aangevraagd bij de belastingdienst vanwege de coronacrisis? Dan heb je dit waarschijnlijk gedaan voor een periode van 3 maanden. Deze periode is nu te verlengen.

Lees meer »
CORONA –  Tegemoetkoming Vaste Lasten MKB sinds gisteren aan te vragen
Corona-helpdesk

CORONA – Tegemoetkoming Vaste Lasten MKB sinds gisteren aan te vragen

Ondernemers in het MKB die direct geraakt zijn door de diverse kabinetsmaatregelen om het coronavirus in te dammen kunnen sinds gisteren de TVL aanvragen.

Lees meer »
CORONA – Wijzigingen n.a.v. bekendmaking 2e steunpakket voor ondernemers
Corona-helpdesk

CORONA – Wijzigingen n.a.v. bekendmaking 2e steunpakket voor ondernemers

Het kabinet breidt de financiële ondersteuning voor ondernemers tijdens de coronacrisis verder uit.

Lees meer »
CORONA – ACTUEEL: VERSOEPELING CRITERIA BMKB REGELING!
Corona-helpdesk

CORONA – ACTUEEL: VERSOEPELING CRITERIA BMKB REGELING!

Extra krediet helpt ondernemers aan liquiditeit om overeind te blijven in zwaar weer. Daarom wordt financiering voor ondernemers via de BMKB regeling verder versoepeld. Lees verder.

Lees meer »
CORONA – ACTUEEL: UITBREIDING NOODLOKET VOOR NEVENACTIVITEITEN!
Corona-helpdesk

CORONA – ACTUEEL: UITBREIDING NOODLOKET VOOR NEVENACTIVITEITEN!

Het kabinet breidt de financiële ondersteuning voor ondernemers tijdens de coronacrisis verder uit. Zo worden de voorwaarden voor het Noodloket (TOGS regeling) verder versoepeld. Lees meer.

Lees meer »
CORONA - ACTUEEL: KABINET KONDIGT ZES NIEUWE FISCALE MAATREGELEN AAN!
Corona-helpdesk

CORONA - ACTUEEL: KABINET KONDIGT ZES NIEUWE FISCALE MAATREGELEN AAN!

Op vrijdag 24 april heeft het kabinet zes nieuwe fiscale maatregelen aangekondigd om ondernemers verder te ondersteunen in de coronacrisis. Fiscalist mr. Jan Rolleman praat je graag bij.

Lees meer »

Maak kennis met ons Corona-team

drs. Jos Felix RA/AA - Felix

drs. Jos Felix RA/AA

Regeling bmkb (borgstelling MKB-kredieten) en algemene vragen m.b.t. de bedrijfsvoering.

Jenou Prins - Felix

Jenou Prins

Regelen van tegemoetkoming in de loonkosten en voor overige vragen over HRM / personeel, denk aan instructie personeel en maatregelen op de werkvloer m.b.t. personeel.

mr. Lilian Bakker - Felix

mr. Lilian Bakker

Rechten en verplichtingen werkgever / werknemer, contractuele verplichtingen aan klanten / leveranciers en debiteurenbeheer.

mr. Jan Rolleman - Felix

mr. Jan Rolleman

Voor vragen over fiscale maatregelen en voorzieningen, zoals uitstel betaling belasting en overige belastingvraagstukken.

Gratis tips en advies

Laat je e-mailadres achter en we houden je op de hoogte van de nieuwste regels en wetten, de actueelste tips en de laatste adviezen.

We gaan veilig en zorgvuldig met uw gegevens om. Meer hierover in onze privacyverklaring ».

Goudplevier 123 8271 gb IJsselmuiden +31 (0)38 333 75 74 info@felix.nl