​Cijfers als financieel cabaret? Zo creëer je meer rendement voor jouw bedrijf! »

Je bent het waard, dus jouw factuur ook!

Na een tijd twijfelen bel je dan tóch eindelijk die ene debiteur op. De factuur is immers nog steeds niet betaald. Terwijl de telefoon overgaat spoken er verschillende doemscenario’s door je hoofd heen. ‘Wat als de debiteur niet tevreden is met mijn werk? Misschien vinden ze de prijs wel te hoog… Wat als ze in het vervolg naar de concurrent gaan…?’

Voor veel ondernemers helaas een herkenbaar verhaal, terwijl dat ongemakkelijke gevoel natuurlijk nergens op slaat. Sterker nog: het is nog altijd de debiteur die in gebreke is gebleven met tijdig betalen en niet jij. Bovendien sta jij toch voor jouw werk? En als jij staat voor je werk, dan sta je ook voor jouw factuur. Laat daarom je angst varen en bel gewoon die debiteur op. Grote kans dat de debiteur het in de drukte vergeten is en de betaling alsnog snel in orde maakt. Zo, viel dat even mee.

En is de debiteur toch ontevreden? Laat je hierdoor niet van de wijs brengen. Probeer het zelfs te zien als een cadeautje. Nu jouw klant de moeite neemt om de klacht met jou te delen, krijg jij de kans om de klacht op te lossen en hier in vervolg rekening mee te houden. Daar kun jij in de toekomst toch weer mooi je voordeel mee doen. Zonder het belletje was je het waarschijnlijk nooit te weten gekomen.

Tips voor debiteurenbeheer of advies nodig over een specifieke debiteur? Wij helpen jou graag! Neem dan gerust contact met ons op via 038 333 75 74.

mr. Lilian Bakker - Bedrijfsjurist
mr. Lilian Bakker
Bedrijfsjurist

Kan ik je helpen?

We gaan veilig en zorgvuldig met uw gegevens om. Meer hierover in onze privacyverklaring ».

* = verplicht
Een ogenblik geduld…

Meer actueel

Mag een zieke werknemer op vakantie?
Blog

Mag een zieke werknemer op vakantie?

Het is bijna zomervakantie! Ben jij werkgever? Dan zal ook jouw personeel waarschijnlijk gaan genieten van hun welverdiende rust. Maar hoe zit dit eigenlijk met een werknemer die ziek is?

Lees meer »
Wet Verbetering Poortwachter. Een stappenplan voor werkgevers!
Blog

Wet Verbetering Poortwachter. Een stappenplan voor werkgevers!

Werkgevers opgelet! Ben jij bekend met de Wet Verbetering Poortwachter? Onze P&O adviseur Wilbert Prins praat je daarom graag bij én voorziet werkgevers van een handig stappenplan.

Lees meer »
Zieke werknemer & loondoorbetalingsverplichting. Hoe zit dat?
Blog

Zieke werknemer & loondoorbetalingsverplichting. Hoe zit dat?

Iedere werkgever krijgt wel eens te maken met een zieke werknemer. Met welke financiële consequenties moet een werkgever rekening houden? Onze P&O adviseur Wilbert Prins praat je graag bij!

Lees meer »
Ondernemen zonder juridische hindernissen dankzij onze experts
Gratis tips en advies

Laat je e-mailadres achter en we houden je op de hoogte van de nieuwste regels en wetten, de actueelste tips en de laatste adviezen.

We gaan veilig en zorgvuldig met uw gegevens om. Meer hierover in onze privacyverklaring ».

Goudplevier 123 8271 gb IJsselmuiden +31 (0)38 333 75 74 info@felix.nl
felix tandwiel linkedin instagram facebook