Hoe vind je een werknemer die bij je past?
Een nieuwe werknemer aannemen blijft altijd een gok. Op basis van een CV, motivatiebrief en een aantal gesprekken besluit je of iemand past bij je onderneming of niet. Maar hoe kom je hierachter als je de kandidaat nog niet persoonlijk kent?
Het begint bij het opstellen van een goed functieprofiel of een goede functieomschrijving. Het doel hiervan is de sollicitant duidelijk te maken waar hij/zij gaat werken en wat zijn/haar werkzaamheden worden. Een goed profiel of goede omschrijving zorgt er ook voor dat je tijdens het contact met de sollicitant je kan focussen op de persoon en de motivatie en minder tijd kwijt bent met uitleg over de organisatie en de afdeling. Kortom, hoe beter de functieomschrijving of het functieprofiel, hoe soepeler het sollicitatieproces gaat verlopen. Het volgende stappenplan helpt je hierbij:

Tot slot
Al met al komt er heel wat bij kijken. Heb je hierbij hulp nodig? Wil je even sparren? Onze P&O adviseur Jenou Prins helpt je graag!