Corona-helpdesk

Door de overheid zijn maatregelen aangekondigd om de verspreiding van het corona-virus een halt toe te roepen. Hierdoor wordt jouw bedrijf gedwongen anders te werken. Daarbij helpen wij je graag.

Corona Helpdesk: één team voor al jouw vragen

Lege agenda’s, afgezegde trainingen en geannuleerde orders, personele onderbezetting of juist te weinig werk voor jouw huidige personeelsbestand. De maatregelen voor het bestrijden van de verspreiding van het corona-virus raakt direct én indirect heel veel ondernemers. Dit roept mogelijk ook vragen op bij jou als ondernemer. “Wat kan en moet ik doen? Ik lees over regelingen vanuit de overheid: hoe maak ik daar gebruik van?” Om jou daarin te ondersteunen hebben wij een Corona Helpdesk in het leven geroepen. Graag stellen wij de adviseurs aan jou voor, zodat jij weet wie jij kunt benaderen met jouw specifieke vraag.

  • Jenou Prins: regelen van tegemoetkoming in de loonkosten en voor overige vragen over HRM / personeel, denk aan instructie personeel en maatregelen op de werkvloer m.b.t. personeel.
  • Lilian Bakker: rechten en verplichtingen werkgever / werknemer, contractuele verplichtingen aan klanten / leveranciers en debiteurenbeheer.
  • Jan Rolleman: voor vragen over fiscale maatregelen en voorzieningen, zoals uitstel betaling belasting en overige belastingvraagstukken.
  • Jos Felix: regeling bmkb (borgstelling MKB-kredieten) en algemene vragen m.b.t. de bedrijfsvoering.

Dit team heeft al verschillende aanvragen voor deeltijd-WW (inmiddels vervangen door het Noodfonds overbrugging werkgelegenheid) en verzoek uitstel belasting voor een aantal klanten behandeld. Ook in jouw situatie kunnen zij beoordelen wat de mogelijkheden zijn en wat voor jou het meest passend is. Schroom dus niet contact op te nemen! We denken graag met je mee.

Onze dienstverlening aan jou...

veranderen wij zover mogelijk niet. Toch ontkomen ook wij er niet aan onze organisatie iets anders in te richten.

Zo werken onze collega’s zo veel als mogelijk thuis, om potentiële verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Onze bereikbaarheid blijft wel hetzelfde. Je kunt ons telefonisch gewoon bereiken via 038 – 333 75 74. Daarnaast kun je ons natuurlijk een mail sturen.

Onze besprekingen voeren wij via een online vergadering. Heb jij de komende periode een afspraak staan met (één van onze) adviseurs? Dan ontvang jij hierover binnenkort een uitnodiging met duidelijke instructie, zodat de bespreking gewoon doorgaat. De afgelopen week hebben we dit al getest. De uitkomst? Onze klanten misten enkel het lekkere kopje koffie. Deze houd jij daarom van ons tegoed op een later moment.

Blijf op de hoogte

Update Noodloket (TOGS regeling): meer duidelijkheid over vestigingsvereiste!
Corona-helpdesk

Update Noodloket (TOGS regeling): meer duidelijkheid over vestigingsvereiste!

Eén van de voorwaarden is dat het bedrijf gevestigd dient te zijn buiten de woning. Maar hoe zit dat met de kapster met een salon aan huis? Of de hippisch ondernemer die op het erf woont?

Lees meer »
Help, mijn SBI-code staat niet in de lijst. Hoe krijg ik toch een tegemoetkoming? Help, mijn SBI-code staat niet in de lijst. Hoe krijg ik toch een tegemoetkoming?
Corona-helpdesk

Help, mijn SBI-code staat niet in de lijst. Hoe krijg ik toch een tegemoetkoming?

Geen tegemoetkoming € 4000 door onjuiste SBI-code? Lees dan snel verder!

Lees meer »
Mag een werknemer tijdelijk ander werk doen?
Corona-helpdesk

Mag een werknemer tijdelijk ander werk doen?

Het kan zijn dat er voor werknemers in hun eigen functie als gevolg van de coronacrisis minder werk is. Hoe kun je daarmee omgaan?

Lees meer »
CORONA - Tijdelijke verlaging 'gebruikelijk loon' directeur-grootaandeelhouder (DGA) toegestaan CORONA - Tijdelijke verlaging 'gebruikelijk loon' directeur-grootaandeelhouder (DGA) toegestaan
Corona-helpdesk

CORONA - Tijdelijke verlaging 'gebruikelijk loon' directeur-grootaandeelhouder (DGA) toegestaan

Goed nieuws voor DGA's die last hebben van de coronacrisis: de Belastingdienst staat tijdelijk toe om in 2020 een lager maandloon af te spreken voor de komende maanden.

Lees meer »
NOW-regeling gereed & loketten bijna open! NOW-regeling gereed & loketten bijna open!
Corona-helpdesk

NOW-regeling gereed & loketten bijna open!

Op 31 maart 2020 heeft het kabinet de voorwaarden voor de NOW-regeling (tegemoetkoming loonkosten) bekend gemaakt. Ben jij werkgever en verkeer je in zwaar weer door corona? Lees verder.

Lees meer »
CORONA - Noodloket zwaar getroffen ondernemers coronacrisis geopend!
Corona-helpdesk

CORONA - Noodloket zwaar getroffen ondernemers coronacrisis geopend!

Vrijdagmiddag 27 maart om 16:30 is het Noodloket geopend voor ondernemers die zwaar zijn getroffen door de coronacrisis. Ben je bijvoorbeeld kapper of restauranteigenaar? Lees dan verder!

Lees meer »

Maak kennis met ons Corona-team

drs. Jos Felix RA/AA - Felix

drs. Jos Felix RA/AA

Regeling bmkb (borgstelling MKB-kredieten) en algemene vragen m.b.t. de bedrijfsvoering.

Jenou Prins - Felix

Jenou Prins

Regelen van tegemoetkoming in de loonkosten en voor overige vragen over HRM / personeel, denk aan instructie personeel en maatregelen op de werkvloer m.b.t. personeel.

mr. Lilian Bakker - Felix

mr. Lilian Bakker

Rechten en verplichtingen werkgever / werknemer, contractuele verplichtingen aan klanten / leveranciers en debiteurenbeheer.

mr. Jan Rolleman - Felix

mr. Jan Rolleman

Voor vragen over fiscale maatregelen en voorzieningen, zoals uitstel betaling belasting en overige belastingvraagstukken.

Gratis tips en advies

Laat je e-mailadres achter en we houden je op de hoogte van de nieuwste regels en wetten, de actueelste tips en de laatste adviezen.

We gaan veilig en zorgvuldig met uw gegevens om. Meer hierover in onze privacyverklaring ».

Goudplevier 123 8271 gb IJsselmuiden +31 (0)38 333 75 74 info@felix.nl