Maak van je factuur een marketinginstrument!
Van je factuur een marketinginstrument maken. Daar heb jij vast niet eerder over nagedacht. Toch kan het van grote waarde zijn om sneller betaling te verkrijgen van jouw openstaande facturen. Hoe doe je dat dan? Nou, bijvoorbeeld door snel betalende klanten te belonen. Wat jij geeft, krijg je terug. Denk aan een klein gedeelte van het factuurbedrag terugstorten bij betaling binnen 5 dagen. Of de klant een persoonlijk kaartje of bosje bloemen te geven. Gewoon, omdat jij blij bent met zo’n klant en zij jou energie geven.
En wat denk je van een klant die altijd netjes betaalt, maar nu een keer niet? In plaats van een standaard betalingsherinnering te versturen kun je ook denken aan een persoonlijk belletje of het brengen van een spontaan bezoekje voor een kopje koffie. Misschien speelt er iets waardoor het er allemaal even bij in is geschoten en waar jij niet van op de hoogte bent.
Zorg tot slot voor een leuke ‘strik om je factuur’. Facturatie hoeft niet droog te zijn! Denk bijvoorbeeld aan een opvallende lay-out en een pakkende begeleidende tekst. Door je factuur als marketinginstrument in te zetten zorg je niet alleen voor een snellere betaling, maar bouw je ook aan een langdurige persoonlijke band met jouw klant.
Meer tips voor een effectief debiteurenbeheer? Bel ons gerust via 038 – 333 75 74!