Blog

DEKA Kozijnen: ‘Alle personeelszaken op één plek online geregeld; wat een tijdsbesparing!’

maandag 12 sep 2022

Personeelszaken regelen is een van de taken als ondernemer. Salarisverwerking, ziekte en ontwikkeling zijn termen die regelmatig voorkomen. Bij DEKA hadden ze dit uiteraard ook. Ze deden dit op papier, wat veel kostbare tijd  in beslag nam en geen overzicht gaf. Daarom hebben onze HR/P&O-specialisten Wilbert en Armanda ervoor gezorgd dat alles nu online beschikbaar en op één plek benaderbaar is.

DEKA Kozijnen is een echt familiebedrijf, gespecialiseerd in houten kozijnen en timmerwerkzaamheden. Maar ook voor kunststof en aluminium kozijnen kun je bij DEKA terecht. Gestart in 1928 staat inmiddels de vierde generatie aan het roer. Magdaleen en haar man Eric Kragt namen het bedrijf op 1 januari 2020 over van haar ouders. “Zij hadden al heel goede ervaringen met Felix”, legt ze uit. “Ze kennen ons familiebedrijf erg goed. De keuze om met hen door te gaan, was dus snel gemaakt.”

Optimalisatie van online salarisapp

Felix hielp DEKA met de optimalisatie van hun online-salarisapplicatie. “Ze hebben hiermee veel efficiency in onze boekhouding gebracht”, legt Magdaleen uit. “Dat scheelt ons zowat de helft van de tijd. We werkten al langer met het HR/Payroll pakket, maar Felix heeft ons nog meer mogelijkheden laten zien en deze vervolgens geïmplementeerd.”

Langdurige ziekte binnen het bedrijf

“We kregen namelijk te maken met meer ziekteverzuim. Felix kwam met de optie om dit binnen het pakket in één oogopslag inzichtelijk te maken. Voorheen moesten we dat allemaal in de urenlijsten terugzoeken. Je kunt wel nagaan dat dit heel veel tijd kostte. Nu zie je ook meteen wat ziekteverzuim je bedrijf per dag of per maand kost. Daarnaast geeft het me veel rust dat ik automatisch een melding en sjabloon krijg wanneer ik in actie moet  komen volgens de Wet Verbetering Poortwachter.”

Automatische cao-schalen en inzicht voor medewerkers

Verder maakte Felix de bijbehorende cao-schalen en -treden inzichtelijk in de HR-applicatie. Medewerkers kunnen nu te allen tijde zien tot welke schaal ze behoren, welk salaris daarbij hoort en wat de doorgroeimogelijkheden zijn. Dit geeft onze medewerkers een stuk meer inzicht en duidelijkheid. Zijn er wijzigingen in de cao? Dan worden deze automatisch verwerkt. Evenals trede- en leeftijdsverhogingen bij medewerkers. Geen verrekeningen achteraf, maar direct duidelijkheid en een strakke en transparante salarisverwerking.

Losse bonnetjes zijn verleden tijd

Ook behoren de vele maandelijkse bonnetjes en declaraties door medewerkers tot het verleden. Tankkosten, een lunch onderweg, of een bloemetje voor een klant: alle bonnetjes kunnen  onze medewerkers nu rechtstreeks invoeren in de app. Met de hulp van door Felix opgestelde handleidingen is dit nu een fluitje van een cent voor alle werknemers. “Ik hoef het nu alleen nog maar goed te keuren. Vervolgens gaat het meteen naar de loonadministratie. Dit alles bij elkaar scheelt me erg veel tijd.”

Ik heb echt het gevoel dat we niet alleen ons bedrijf runnen, maar sámen. Dat is een fijn idee.”

Aanrader voor elk groeiend bedrijf

Kortom, DEKA Kozijnen is ‘heel tevreden’ met de inzet van de HR/Payroll specialismen van felix. “Ik zou ze dan ook zeker aanraden”, vertelt Magdaleen. “En dat doe ik ook al. Het is een warm team, dat altijd tijd voor je maakt.”

Wil jij meer weten over dit handige programma waarin je al je personeelszaken regelt?

Bekijk dan eens onze personeelspagina of stel je vraag direct aan Wilbert. Hij helpt je graag verder.

Logo felix.
Goudplevier 123
8271 GB IJsselmuiden
Daar word jij wijzer van
Gratis tips afgestemd op jouw branche
Laat je e-mailadres achter en we houden je op de hoogte van nieuwe regelgeving en andere nieuwswaardigheden.
felix. © 2022 Alle rechten voorbehouden.
Disclaimer | Privacy | Algemene voorwaarden | Inloggen klantportaal